Lahendatud kodukindlustuse vaidlus

Detsembris 2012 pöördus meie poole meie klient, kellele kodukindlustuse raames toimunud kahjut ei tahetud kogu ulatuses välja maksta. Kliendil oli juhtunud veekahju, kus kannatada oli saanud korter, mööbel ja isiklik vara. Mööbli ja korteri siseviimistluse hüvitamisega suuremaid probleeme ei olnud, küll aga oli probleemne isikliku vara (riided) kahjude hüvitamine. Kliendil oli korteris kuuma vee kahju, mille käigus osa riideid rai kannatada küünlavaha sulamisega riietele, osa riideid (üpris suures koguses riideid) sai veega märjaks, pesumasin oli katki ja elekter oli mitu päeva ära.

Selts palus viia vahakahjudega riided keemilisse puhastusse ja seda klient ka tegi. Lisaks pesi klient sõprade pool pesu, üritas riideid kuivatada jne. Hilisemalt selgus, et osa riideid selles niiskes keskonnas siiski ära ei kuivanud ja läksid kopitama.

Kuu aega hiljem teatas selts, et nemad kopitanud riideid ei hüvita, kuna klient oleks võinud need riided pesumajja viia. Ja siin tekkiski vaidluskoht. Klient pöördus meie poole ja meie omakorda seltsi poole. Seltsi seisukoht oli, et klient on rikkunud hoolsuskohustust, meie omakorda ei olnud sellega kuidagi nõus. Kuna tingimustes on punkt, kus pooled peavad teineteist teavitama kirjalikult ja selts oli pesumajast teatanud alles kuu aega hiljem (et klient oleks asjad pidanud viima pesumajja) ehk siis tagant järgi, vaidlustasime selle lepitusmenetluses. Lepitusmenetluses (juuni 2013) jõudsid osapooled kokkuleppele ja selts sooritas väljamakse.